Hódítanak a virtuális influencerek – de kik is ők valójában?

Nem újdonság, hogy a közösségi oldalakon felbukkannak különböző virtuális influencerek. A nem valós személyek mögött többször különböző márkák állnak, de előfordulhat az is, hogy egy magánszemély hozta létre a virtuális karakterét. De kik ők és miért rendelkeznek többmillió követővel? Miért lehet, hogy több esetben ideálisabb választás kampányokhoz ők, mint a valós influencerek?

Kik a virtuális influencerek?

A közösségi médiában felbukkanó nem valós személyeket hívjuk így, akik lehetnek akár CGI influencerek, rajzolt vagy nem is emberi alakú „személyek”. A fiókok üzemeltetése mögött lehetnek márkák, akik többek között saját termékeiket népszerűsítésére használják fel őket, de állhatnak mögöttük magánszemélyek is.
A virtuális influencerek élhetnek saját, megalkotott világban, de a mi világunkba is beilleszthetik őket. Általában saját személyiséggel, világlátással, elvekkel rendelkeznek, amiket a fiók üzemeltetője társít hozzájuk. Némely influencer pedig annyira valóságos, hogy szinte alig lehet megkülönbözteti őket az igazi húsvér emberektől.

Mit tudnak ők?

Az, hogy vannak olyan virtuális influencerek, akinek a követőtáboruk eléri a kétmilliós számot, nem kis teljesítmény. Több tényező is állhat a szerethetőségük mögött és több a mögött is, hogy miért keresik meg őket szponzorációs együttműködésekkel kapcsolatban.
A virtuális influencereket olyan attitűdökkel ruházzák fel, ami sok embernek szimpatikus lehet, azonosulni tud velük. Gondoljunk például olyan szereplőkre könyvekből, filmekből, akiket minden néző, olvasó szeret, pedig csak az alkotók mesteri műve áll mögötte, akik direkt egy olyan karaktert teremtettek meg, akiken keresztül ezeket a reakciókat válthatják ki a közönségből. A virtuális influencerek többsége is pont így születik meg.

Az egyik leghíresebb CGI véleményvezér Knox Frost, akinek már több mint egy millió követője van az Instagramon. Az érdekesség a számítógéppel generált influencer „életében”, hogy idén a WHO felkérte őt, hogy segítse a munkájukat. Knox Frost nemcsak a WHO üzeneteit juttatja el a fiatalokhoz, hanem buzdítja is őket arra, hogy figyeljenek egymásra, a környezetükre és a legtöbb jelenlegi korlátozást tartsák be a koronavírus-járvány ideje alatt.

Nemcsak ő kommunikál a közönségével a koronavírusról. Lil Miquela egy zenész virtuális influencer, aki a Los Angeles-i mindennapjait mutatja be az Instagramon. Amellett, hogy ő az egyik legnépszerűbb véleményvezér a számítógéppel megalkotott influencerek között a képmegosztó oldalon, YouTube-on is több mint 174.000 feliratkozóval rendelkezik.
Miquale több neves márkával együttműködött már, mint Calvin Kleinnal és a Samsung, valamint olyan hírességekkel is „fotózkodott” már, mint Steve Aoki.
A koronavírus ideje alatt pedig adományokat gyűjt valóságos zenetársainak és a korlátozásokat ő is betartotta, ahogy ezt ki is hangsúlyozta posztjaiban.

A hazai piacon is kezdenek felbukkanni virtuális influencerek, ilyen például Cinemanus is, akivel a MineCinema rendezvényeken már lehetett is találkozni fizikailag. Cinemanus egy olyan kitalált YouTube videós, akinek kedvence a MineCraft és a MineCinema szerves része az ő jelenléte online és offline is. Kitűnően illeszkedik a márkához, különböző tartalmakat lehet készíteni vele minden közösségi felületre. Sőt, hamarosan újra lehet vele élőben is találkozni, hiszen 2020-ban megrendezésre kerül a MineCinema tábor!

Miért jó választás egy virtuális influencer egy szponzorációs együttműködésben?

Egy együttműködés lebonyolításának első lépése a megfelelő influencer kiválasztása. Ahhoz, hogy hitelesen tudja valaki közvetíteni egy márka üzenetét, fontos, hogy a márka arculatához a leginkább illő személyt válasszák ki. Ha ez megvolt, utána következhetnek a részletek. Egy virtuális influencer sokkal rugalmasabb lehet egy együttműködés során, az ő kontentjét már alapból azokra az igényekre alkotják meg, amit az ügyfél kér. Emellett pedig kevesebb az esélye annak, hogy a későbbiekben bármilyen olyan nyilvános botrányba keveredjen, ami kihat rá és az általa reklámozott márkákra.

Természetesen az előnye mellett hátránya is van a virtuális influencereknek, hiszen a sajátos emberi reakciók pótolhatatlanok a tartalmakban és teljesen más hangulatot eredményeznek, mint a virtuális társaiké.

Please follow and like us: