Így érdemes influencert választani? – dolgok, amikre nem is gondolnál

Egy influencer együttműködés alatt rendkívül sok dologra kell figyelni. Ezért is érdemes bevonni egy influencer ügynökséget, akik a kampányokhoz a legmegfelelőbb véleményvezéreket választják ki figyelembevéve az alábbi kritériumokat is, amikkel elkerülhetőek lesznek az esetleges problémák.

A követőszám még nem minden

Előfordul, hogy egy márka egy olyan népszerű személyt szeretne bevonni az együttműködésbe, akinek a követőszáma is rendkívül magas. Fontos kiemelnünk, hogy a követőszám nem minden! Érdemes meggyőződni arról, hogy a követői mennyire aktívak, mennyire elkötelezettek. Hiába hirdet egy nagy követőszámmal rendelkező influencer egy terméket, ha kevesebb mint a negyedéhez jut el a termék híre.

Megfelelő a célközönség?

Ha egy márka csak arra koncentrál, hogy egy olyan influencerrel dolgozzon együtt, akinek nagy az elérése, nem biztos, hogy a várt eredményt éri majd el. Fontos, hogy a márka által hirdetni kívánt termék releváns legyen az influencer célközönségének, hiszen csak így számít az, hogy mekkora az elérése a véleményvezérnek. Érdemes az együttműködés előtt alaposan megvizsgálni az influencer adatait a különböző felületeken, akár referenciát kérni tőle, hiszen ez mind segítheti a munkát.

Ismerd meg az influencert

Az esetlegesen felmerülő problémák elkerülése érdekében jobb, ha a márka alaposan megismeri az influencert. Milyen az előélete? Kikkel dolgozott együtt? Az utóbbi azért is nagyon fontos, hiszen ha egy konkurens céggel már dolgozott együtt, előfordulhat, hogy kizárólagossági szerződést kötött velük, így nem is jöhet létre az együttműködés. Viszont az is lehet, hogy az együttműködés megvalósulhat, de az influencer követői még emlékeznek arra, hogy nemrég a konkurens cég termékeit reklámozta. Ez nemtetszést is kiválthat belőlük és a kommunikáció már nem is lesz annyira hiteles.

Egyeznek a céljaitok?

Egy ideális együttműködésben a véleményvezér és a márka céljai, látásmódja teljes mértékben megegyezik. Ez a lehető leghitelesebb együttműködést eredményezi, sőt, az influencer sok esetben lelkesebb és sokkal jobban magáénak érzi a kampány üzenetét. A probléma akkor léphet fel, ha a márka üzenete és a bevont véleményvezér értékei teljes mértékben eltérnek.

Olvass a sorok között

Amennyiben a véleményvezér tartalmai alá számos komment érkezik, érdemes elolvasni őket. Mi a véleményük az embereknek az influencerről? Hogyan kommunikál az influencer velük? Mennyire aktívan foglalkozik a közönségével? Egy együttműködés alatt fontos, hogy a kikerült tartalmakra milyen visszajelzések érkeznek és ezt hogyan kezeli az influencer.

Számos olyan pont van, amire gondolni kell, amikor a márka egy influencert választ. Nemcsak az influencert befolyásolhatja egy félresikerült együttműködés, de a márkára is bélyeget tehet. Emiatt szükség esetén érdemes bevonni egy influencer ügynökséget is, akik saját és nagyobb márkák tapasztalatai alapján tudnak mérlegelni és segíteni a megfelelő véleményvezér kiválasztásában.

Ne maradj le a hazai és nemzetközi marketing hírekről, iratkozz fel az Influencer Kisokos hírlevelére ITT.

Please follow and like us: