Jelentős változás a közösségi oldalakon – Minden platform TikTok szeretne lenni?

Az utóbbi időszakban jelentős változásokon ment keresztül szinte az összes közösségi platform. Egyre több funkciót tesztelnek az Instagram felületén és egyre kedvezőbb lehetőségeik vannak a hirdetőknek és a tartalomgyártóknak is a YouTube-on. De kiket és milyen mértékben érintenek ezek a változások?

YouTube

MID-ROLL REKLÁMOK:

Július végétől kezdve 10 helyett most már a 8 perc lesz az alsó határ, ahol a tartalom közbeni hirdetések (mid roll) megjelenhetnek.

“A módosítás részeként a tartalom közbeni hirdetéseket minden erre jogosult meglévő videónál, illetve azon jövőbeli feltöltéseknél is bekapcsoljuk, amelyek esetében korábban esetleg leiratkoztál a tartalom közbeni hirdetések megjelenítéséről. A változás nem érinti azokat a videókat, amelyeknél már be vannak kapcsolva a tartalom közbeni hirdetések.”

ANALITIKA ZENEI ELŐADÓKNAK:

A “Hivatalos előadói csatorna(Offical Artist Channel) tulajdonosai mostantól a YouTube-ra feltöltött zenéikről is kapnak részletes statisztikákat. A zenei előadóknak szóló analitika felülete eddig is létezett, de most a YouTube csapata teljesen újra gondolta és tovább fejlesztette ezt.

Videó az új felületről:

ÚJ ANALITIKA MÉRTÉKEGYSÉG:

Eddig a lejátszás alapú CPM (cost per mile) mértékegység volt ismerős a tartalomgyártók számára, ami azt jelzi, hogy 1000 megjelenített hirdetés után mennyi pénzösszeget kaptak.

Sok kavarodás volt az évek során ezzel kapcsolatban, így a YouTube most bevezette az RPM (revenue per mile)mértékegységet, ami azt fogja megmutatni, hogy 1000 videómegtekintés után mennyi pénzt keresnek a YouTuberek.

Segítség a tartalomgyártók számára:

Az RPM-et így lehet megnézni:

YouTube Studio > Elemzés > Bevétel > Középen mutatja az RPM értéket

Továbbá:

“Az RPM több bevételi forrásból származik, például a hirdetésekből, a csatornatagságokból, a YouTube Premiumból, valamint a Super Chat és a Super Stickers szolgáltatásból.”

Az RPM alacsonyabb értéket fog mutatni, mint a CPM, emiatt ne ijedjetek meg, mivel más számítások alapján működik a dolog.

További infók az RPM kapcsán ITT érhetőek el.

Instagram

TELJES KÉPERNYŐS INSTAGRAM STORY FELÜLET

Nem mindenki készülékén látható a különös felosztás, miszerint két sorba rendezte az Instagram a kezdőlapon a követett emberek Instagram Storyját. Ezt májusban tesztelték először, majd egy ideig el is tűnt. Arra következtethettünk, hogy mégsem jött be a kísérlet, viszont most robbanásszerűen álltak elő egy teljes képernyős Instagram story összesítő lappal.

REELS, AVAGY TIKTOK AZ INSTÁN

Nemcsak a storykkal kísérletezik az Instagram. Európa több országában is már elérhetővé tették a „Reels” nevű funkciót, amely jelentősen hajaz a TikTokra. A Reels lehetővé teszi, hogy 15 másodperces loopolt zenés videót hozzanak létre a felhasználók az Instagramon keresztül. Bár még csak Németországban és Franciaországban lehet tesztelni ezt a funkciót, elképzelhető, hogy hamarosan hazánkban is elérhető lesz. Az IGTV után úgy gondolják, ez lesz a nagy dobás?

Facebook

HIRDESS FACEBOOK NÉLKÜL

Eddig csak úgy lehetett Az Instagramon hirdetni, ha a fiók össze volt kapcsolva egy Facebook-oldallal. Majd a Facebook hirdetési felületéről lehetett elindítani magát a hirdetést. Most viszont egy olyan lehetőséget tesztelnek, amely lehetővé teszi, hogy a facebook kimaradjon ebből és az instagramon keresztül lehessen elindítani a kiemelést. ám ez a funckió sem olyan alapos egyelőre, hiszen az instagramon egy jóval egyszerűbb, nem túl részletes felület biztosítja a hirdetéseket. Ami azt jelenti, hogy nem feltétlen éri el az eredményt azt a hatást, amit a hirdető szeretett volna.

Egyelőre ez a lehetőség csak Törökországban és az Egyesült Államokban elérhető. Az viszont egy megfejtendő kérdés, hogy a Facebooknak erre miért van szüksége, hiszen egy olyan lépéstől esik vissza, hogy egy adott Instagram fiók össze legyen kapcsolva a Facebookkal.

VISZLÁT LASSO

Míg az Instagramon most próbálkoznak bevezetni a Reels funkciót, addig a facebook rövid videós szolgáltatása már le is állt.

A Facebook 2018-ban indította el a Lasso nevű applikációját, amely hasonlóan működött, mint a TikTok. Fiatal közönséget ért el és az algoritmusa is a videók ajánlásán alapult. Napi aktív felhasználója körülbelül 80.000 volt, legfőképpen Mexikóból.

Rejtély, hogy miért nem hirdették a saját felületeiken jobban az applikációt, de ez sajnos már nem is fog kiderülni.

Ne maradj le a hazai és nemzetközi marketing hírekről, iratkozz fel az Influencer Kisokos hírlevelére ITT.

Please follow and like us: