11 dolog, amiért érdemes TikTokon hirdetni!

Sokak számára még mindig merőben új ez a platform, folyamatosan érkeznek a TikTokra az új trendek, újítások és fejlesztések így valóban nehéz tartani a lépést. A Star Network csapata elsők között lett Magyarországon a TikTok hivatalos hirdetői partnere. Összeszedtünk 11 tudnivalót, amiről úgy gondoljuk, hasznos lehet azok számára, akik szeretik a legújabb eszközöket használni marketing stratégiájukban.

  1. Új közönségek elérése könnyedén

 A TikTokon olyan felhasználókat is elérhetsz, akik más platformokon nem találhatóak meg. A TikTokkot használók 38%-a nincs jelen facebookon és 45%-uk nem regisztrált az instragramra.

  1. Ne számolj a multitaskinggel!

Sok hirdetésnél nem jön át a felhasználó számára az üzenet, hiszen számos elterelő tényező van. Majd 90%-a a közönségnek fogyaszt egyszerre több csatornán tartalmat. Szintén nagy előnye a TikToknak, hogy a nézők teljes fókusza a kontentre irányul, a felhasználók 81 %-a bekapcsolt hanggal nézi a platformon található videókat, így nem kell attól félnünk, hogy bármi eltereli a figyelmüket.

  1. Több mint öt perc aktív figyelem naponta többször!

A TikTokot használók átlagban naponta tizenhétszer nyitják meg az applikációt és 315 másodpercet töltenek ott munkamenetenként, ezzel leelőzve a Facebookot és az Instagramot is.

  1. Itt hirdess, ha szeretnél teljesen új hirdetési formátumokat kipróbálni

Nagyon hasonlóan a Facebook hirdetésekhez létre tudunk hozni aukciós vagy licit alapú hirdetéseket is, ahol tudunk különböző érdeklődésre, lokációra, nemre, korra vagy egyéb tulajdonságokra targetálni. Ezenfelül pedig vannak teljesen új, eddig más platformokon még nem látott hirdetési formátumok, mint például a Branded Effect vagy a Hashtag Challenge nevezetű hirdetési típusok.

  1. Egy platform, ahol nyitott közönségre találsz

A TikTok legnagyobb fókuszában a UGC vagyis User Generated Content alapú gondolkodás áll. Itt tehát nincsenek kiemelt szereplők, mint más platformokon. Ezen a felületen mindenki tartalomgyártó és mindenki előszeretettel készít is különböző videókat. Ez egy abszolút tudatos stratégia a TikTok részéről, nem véletlen, hogy virálisan terjednek el a különböző trendek, zenék és kihívások ezzel is ösztönözve a közönséget a gyártásra.

  1. A TikTokon a helyed, ha….

A TikTok szerint extrémen népszerű a zene, tánc, szépségápolás, oktatás, játék, szórakoztatás és sport témakör a felületen. Ennek megfelelően hirdetéseken keresztül is ezekre az érdeklődésekre lehet leginkább jól targetálni.

  1. Alacsony reklámzaj

Október óta nyílt meg a lehetőség a hirdetők számára Magyarországon, hogy kihasználják a felület adta opciókat, azonban eddig nem terjedt el annyira, hogy nagy legyen a zaj a felületein. Egyelőre még kevesen hirdetnek, nem szakítja meg a videókat se a reklám, mint más platformokon, tehát egy tartalmat teljes mértékben végig tud nézni hirdetés nélkül a felhasználó.

  1. Influencer Marketing a TikTokon

Természetesen TikTokon is megtalálhatóak már a huszonegyedik század sztárjai az influencerek. Jelen vannak a felületen a YouTuberek és Instagrammerek és persze van olyan TikTokker is, aki TikTokon indult karrierre óta létrehozott YouTube csatornát is. A legnépszerűbb TikTokkereknek hazánkban több mint 500 000 követőjük van és átlagban 100 000 embert is elér egy videójuk.

  1. Rugalmasan variálható kampány költések

A TikTok különböző hirdetési formátumaihoz fix díjazást rendel, ami hirdetési típusonként eltér. Azonban itt is tudjuk választani a facebookhoz nagyon hasonló aukciós vagy árverés típusú hirdetéseket melyeknek napi minimum költsége 20 euró.

  1. Optimalizálás, targetálás, monitorozás

Akik már létrehoztak életük során akár csak egy social hirdetést tisztában vannak ezekkel a fogalmakkal. Szerencsére a TikTok hirdetési felületén ezekre is lehetőségünk van, sőt létrehozhatunk itt is egyéni közönségeket.

  1. Csak az adott tartalom és semmi más.

Az instagram sztorikhoz hasonlóan itt teljes képernyőn látja a néző a videót, semmi más nem tereli el figyelmét ezzel elérve a leghatékonyabb videó megtekintést.

+1. Végezetül fontos kiemelni azt, hogy ezen a platformon érdemes implementálni kampányainkba a felület adta lehetőségeket. A felhasználók hozzá vannak szokva a zenés, táncos, fiatalos videókhoz így ajánlott olyan tartalmakat gyártani, ami megfelel ennek. Ahogy ezt már említettük nagy szerepe van a felületen a trendeknek is, amihez zenék, hashtagek és kihívások is párosulnak, akárcsak YouTubeon itt is ezek számítanak „hero” tartalomnak, így célszerű ezt is figyelembe venni egy kreatív elkészítésénél.

Amennyiben hasznosnak találtad cikkünket érdemes feliratkoznod hírlevelünkre, illetve követned minket social csatornáinkon, hiszen a következő hetekben bemutatjuk milyen hirdetési lehetőségek találhatóak a TikTokon jelenleg és érkezünk számos esettanulmánnyal TikTok hirdetésekről.

Burgony Flóra

Please follow and like us: