Napjainkban az influencer marketing már nélkülözhetetlen része a legtöbb márka marketingstratégiájának. A Traackr által készített riport alapos betekintést nyújt az influencer marketing jelenlegi állapotába és hatására a fogyasztói magatartásra az Egyesült Államokban.
Kutatás módszertana
Megállapították, hogy azzal egyidőben, hogy a hagyományos marketing egyre kevésbé van jelen a márkák marketing stratégiájában, az influencer marketing egyre inkább bekerül. A riport elkészülése érdekében 1000 Z generációs fogyasztót kérdeztek meg, a közösségi média használatáról, a vásárlási szokásaikról illetve arról, hogy az influencerek mennyire befolyásolják őket.
Platformok és tartalom
A kutatás alapján az Egyesült Államokbeli közösségi média felhasználók továbbra is a „legacy platformokat”, mint például az Instagramot, a TikTokot, a Facebookot, a YouTube-ot és az X-et (korábban Twitter) részesítették előnyben. Az influencerek által közzétett tartalmak fogyasztása esetén a YouTube és a TikTok került az élre.
Amikor arról kérdezték a válaszadókat, hogy mely tartalomtípusokat találták a legérdekesebbnek, a megkérdezettek többsége (körülbelül 75%) a három perc alatti rövid videós tartalmakat részesítette előnyben, ezt követték a fényképek és a hosszú formátumú videós tartalmak (öt perc feletti hosszúságban). Az élőben közvetített tartalmak a negyedik helyen végeztek, tehát sokan szeretnek akár valós időben kapcsolódni az influencerekhez.
A válaszadók számára a legérdekesebbek a vicces/humoros tartalmak voltak, ezt követték a termékajánlók, tanácsok, inspiráló tartalmak utolsó helyen pedig az események és az oktatási tartalmak végeztek. Ez azt mutatja, hogy a felhasználók túlnyomó része a közösségi média felületeken is szórakoztatásra vágyik. Hasznos tipp: az oktatási tartalmakat vicces videókká formálni, így nemcsak az elköteleződés aránya növelhető, hanem egyúttal bemutatható egy-egy termék előnye is.
Legkiemelkedőbb platformok
Jól érzékelhető, hogy a videó alapú tartalmak dominálnak. A terméktesztek esetében a YouTube volt az elsődleges közösségi média platform, ezt követte a TikTok, az Instagram, a Facebook és a Reddit. A fogyasztók számára vonzóbb, ha egy termékről videóban láthatnak értékelést. A termékek megvásárlása terén azonban a Facebook-ot mondták a legtöbben, majd ezt követte az Instagram, a YouTube, a TikTok és a Pinterest.
Az influencerek és a közösségi médiában való kereskedelem kéz a kézben járnak, mivel az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg valamit, amit egy megbízható személy ajánlott. A termékek minősége mellett az is nagyon fontos, hogy a márka értékei is összhangban legyenek az ügyfél értékeivel.
A válaszadók 61%-a nyilatkozta, hogy az influencerek bejegyzései valamilyen mértékben befolyásolják a vásárlási döntéseiket, 53% pedig aktívan keresi az influencerek termékajánlásait. 56% nyilatkozott azzal kapcsolatban, hogy vásárolna influencer által alapított márkától.
Az influencer marketing dinamikusan fejlődő terület, amely továbbra is széles körű lehetőségeket rejt magában mind a márkák, mind az influencerek számára a következő időszakban.
A cikk és a képek forrása:
https://www.netinfluencer.com/2024-influencer-marketing-report-traackr/?mc_cid=b8468ac468&mc_eid=5a2d3f7c6b