Z Generáció: Influencer márkák hatása a fogyasztókra

Izgalmas eredmények születtek egy friss tanulmányból, miszerint az influencerek kiemelkedően nagy hatással lehetnek a Z generáció felnőtt tagjaira. A Morning Consult által készített kutatás 2023. november elején zajlott le, 2200 fő részvételével az Egyesült Államokban, és kulcsfontosságú statisztikai adatokat hozott napvilágra.

A felmérés eredményei szerint a Z generációhoz tartozó fogyasztók 53%-a vásárolt már olyan márkát, amelyet egy influencer alapított. Az Y generáció körében ez az arány 47%.

A tanulmány kitér arra, hogy egy influencer által alapított márka kialakításánál számos tényezőre kell odafigyelni, igyekeztek minél jobban belelátni kifejezetten, olyan influencereknél akik kimagaslóan jól teljesítenek. Az eredmények alapján, kiemelkedő fontosságú, hogy az adott influencer teljesítménye is kimagasló legyen elérések tekintetében. Emellett a platform, ahol a termékek elérhetőek, összhangban kell legyen az influencer stílusával, és hatékonyan kell szolgálnia a célközönséget.

A márkáknak érdemes lehet megfontolni az influencerekkel való együttműködést is termék/márkafejlesztés kapcsán. Ezek a márkák kifejezetten az influencer népszerűségét kiaknázva tudnak sikeressé válni oly módon, hogy a kommunikáción túli feladatok (termékfejlesztés, kereskedelmi megállapodások, logisztika, stb) a gyártó által kerülnek lebonyolításra.

Mind nemzetközileg, mind hazánkban egyre több cég aknázza ki az influencerekkel való közös termékfejlesztésben rejlő lehetőségeket és várhatóan a jövőben ez még inkább előtérbe fog kerülni.

A cikk forrása: https://www.digitalinformationworld.com/2023/12/new-survey-shows-more-than-50-of-gen-z.html?m=1&mc_cid=86cdfb678b&mc_eid=5a2d3f7c6b

Iratkozz fel havi újdonság levelünkre!

X