A kevesebb, néha több – A mikroinfluencereknek hisznek a legtöbben

Hazai tekintetben a legtöbb márka elsősorban a többszázezres követőszámmal rendelkező influencerek felé nyit. Természetesen az ilyen együttműködéseknek is megvan a maga előnye, de bizonyos termékek, szolgáltatások, kampányok esetén a márkák nagyobb elérést érhetnek el a kisebb, ám jóval lojálisabb és aktívabb követőbázissal rendelkező makro-, illetve mikroinfluencerekkel.

Elsőként tisztázzuk, hogy mit is jelentenek a véleményvezérek meghatározásai a hazai piacon. Az influencereket, követőszám alapján jelenleg négy csoportba oszthatjuk:

  • Megainfluenszerek: 100 000 feletti követőszám
  • Makroinfluenszerek: 10 000 és 100 000 közti követőszám
  • Mikroinfluenszerek: 1000 és 10 000 közti követőszám
  • Nanoinfluenszerek: 1000 alatti követőszám

A kevesebb követőszám, néha több!

Egy pár tízezres követőbázissal rendelkező online véleményvezér lehet utazásmániás blogger, animerajongó instagrammer, ökoháztartást vezető youtuber vagy épp sminktippeket adó tiktokker. Egy közös bennük, a cégek gyakran nem szentelnek nekik kellő figyelmet, ellentétben a követőikkel.

A mikro-, makroinfluencerek ereje a feléjük irányuló elköteleződésben rejlik. Bár relatív kevesebb embert érnek el, mint a 400-700 ezres megainfluencerek, a követőikkel gyakrabban tudnak interakcióba lépni, képesek közvetlenül hozzájuk szólni, sőt, akár elérhetetlennek vélt speciális társadalmi célcsoportokat is meg lehet szólítani a segítségükkel; ugyanis gyakran valamilyen szubkultúra képviselői.

A külföldi kutatások is azt mutatják, hogy a kisebb követőszámmal rendelkező influencerek a saját területükön szakértelmükkel vagy épp szenvedélyeségükkel az emberek szemében hitelesebb forrást jelentenek, mint például egy híresség.

Az Instagramon a 100 ezer követő alatti influencerek teszik ki az összes felhasználók közel egyharmadát.

Egy felmérésében a válaszadók 82 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb valószínűséggel ad hitelt a kisebb influencerek ajánlásainak. 

A fogyasztók 61 százaléka úgy érzi, a makroinfluencerek tartalmaival jobban tudnak azonosulni, közelebb érzik őket magukhoz.

A makro- és mikroinfluencerek magasabb szintű bizalmat élveznek. A megkérdezettek mindössze 3 százalékát befolyásolja valamilyen ismert vagy híres ember social média oldala, míg 30 százalékuk fontolóra venné, hogy kevésbé ismert bloggerek ajánlására vásároljanak.

Egy tanulmánya szerint a makroinfluencerek 84 százaléka hetente legalább egyszer ajánl terméket vagy szolgáltatást.

A 100 ezer követőszám alatti influencerek 99 százaléka valóban hisz is abban, amit hirdet, ezáltal pedig személyre szabottabban és így hitelesebben képesek közvetíteni a cégek és a leendő vásárlók, ügyfelek között.

Míg a hagyományos hirdetések iránti fogyasztói bizalom folyamatosan csökken, addig az influencer marketing befolyása egyre nő. Ebben a marketing ágazatban pedig nem szabad alábecsülni a pár tízezer követővel bíró véleményvezéreket, hiszen náluk a legerősebb a követői lojalitás.

A kutatások összefoglaló forrása, itt található.

Iratkozz fel havi újdonság levelünkre!

X