Ahogy azt előző cikkünkből megtudhattuk több szempontból is érdemes a TikTok felületén hirdetési kampányokat futtatnunk. Amennyiben nem olvastátok a „11 dolog, amiért érdemes TikTokon hirdetni! „című írásunkat itt elérhetitek. A TikTokon háromfajta hirdetési formátum érhető el ezek közül az alábbiakban a foglalási típusú hirdetések kerülnek kifejtésre.
A foglalási formátumnak három alfaja érhető el jelenleg Magyarországon ez a TopView, a Brand Takeover és az In-Feed (One day max és Brand Premium) típusú hirdetések. Mind a három típusnál megegyezik az, hogy 24 órára lehet lefoglalni, tehát egy napig jelenik meg az applikációban. Ez a formátum szintén csak hivatalos TikTok hirdetői partneren keresztül futhat és ami még egységes benne, hogy amíg aktív a hirdetés nem láthatóak az eredmények csak 24 óra lejárta után küld a TikTok egy teljeskörű riportot a kampány sikerességéről. A formátum ára 1000 – 2600 € közé tehető.
És most nézzük, hogy pontosan milyen altípusok érhetőek el itthon.
TopView
Ezzel a típussal lehet legjobban maximalizálni az elérést hiszen ez az első videóként jelenik meg automatikusan teljes képernyővel és hanggal a felhasználónak amikor megnyitja az alkalmazást.
- 5-60 másodperces lehet
- Belső és külső céloldalak is hozzáadhatóak
- Magas 16-20%-os átkattintási arány
- A TikTok által garantált megjelenés 1 670 000
- 3 másodperc után tud tovább kattintani a néző
Brand Takeover
Nagyon hasonlóan a TopView-hoz első videóként jelenik meg az applikáció megnyitása során azonban hang nélkül.
-
- 3-5 másodperces lehet
- Belső és külső céloldalak is hozzáadhatóak
- 8-12%-os átkattintási arány
- A TikTok által garantált megjelenés 1 933 000
- 3 másodperc után tud tovább kattintani a néző
One day max
A One day max egy In-Feed típusú hirdetés, tehát ez már a felhasználó kezdőoldalán jelenik meg az ötödik – hetedik videóként.
-
- 5-60 másodperces lehet hanggal
- Belső és külső céloldalak is hozzáadhatóak
- A TikTok által garantált megjelenés 1 034 000
Brand Premium
Hasonlón a One day max-hez ez is a feedben jelenik meg, egyetlen különbség, hogy itt nincs egy garantált megjelenés azonban van egy minimum hirdetési büdzsé.
- 5-60 másodperces lehet hanggal
- Belső és külső céloldalak is hozzáadhatóak
- Elérhetőek a célzási lehetőségek
Most, hogy már pontosan látható milyen lehetőségeink vannak foglalási típusú formátumok használata során fontos megjegyezni, hogy a TikTok milyen márkáknak is ajánlja ezt. Azoknak, akik a kampány üzenetet áttudják adni egy 5 maximum 15 másodperces videóban. Ennél hosszabb kreatívot senkinek nem javasol, hiszen a felhasználók ezen a platformon ehhez a tartalomhosszhoz vannak szokva. Olyan márkáknak ajánlja még, akik valamilyen új termékbevezetésen vagy nagyobb akción gondolkoznak és nagy elérés a kampány céluk.
Ammenyiben a fenti pár sorból úgy gondolod szeretnéd márkádat hirdetni a TikTok felületén további információkat is megtudhatsz szolgáltatásainkról az alábbi oldalon. Ha még mindig nem győződtél meg erről érdemes blogunkat tovább követned, hiszen további izgalmas tartalmak érkeznek még a témában.
Burgony Flóra