2020. február végén lehetőséget kaptam arra a Star Network jóvoltából, hogy kiutazzak Londonba, és részt vehessek a „VidCon” nevű szakmai, tartalomgyártói és közösségépítő eseményen. A négy napos rendezvény első két napján a marketing világ szakemberei hallgathatnak (és tarthatnak) előadásokat és kapcsolatokat építhetnek. A másik két nap pedig a tartalomgyártóké és a közösségüké, ahol egyrészt találkozhatnak egymással, másrészt előadásokat tarthatnak.
Mivel relatíve sok előadás volt 1-1 nap besűrítve, így sokszor kellett meghatároznom, hogy két előadás közül melyikre menjek, ezért igyekeztem úgy kialakítani a napirendemet, hogy azokon az előadásokon vehessek részt, amik a legérdekesebb szakmai információkat tartalmazhatják. Annak érdekében, hogy ezek az elhangzott információk megmaradjanak, fel is vettem az összes előadást és feltöltöttem a YouTube csatornámra egy különálló lejátszási listába, amit ezen a linken el lehet érni. Természetesen, ha valaki nem szeretne végignézni közel 7 órányi anyagot, azoknak készítettem egy összefoglaló dokumentumot, amiben elhelyeztem számos hasznos kattintható linket is.
Gondoltátok volna, hogy a fekete a legjobb YouTube borítókép szín a nagyobb nézettségért? Vagy hogy a YouTube videó címkék már nem sokat számítanak? (Ezt például a YouTube Analytics egyik szoftverfejlesztője is mondta). És azt, hogy az ajánlott IGTV videó hossz 3-5 perc kell legyen?
Részt vettem olyan előadásokon, ahol a Facebook, az Instagram vagy a YouTube munkatársai tartottak előadást, sőt az utána kérdezni is lehetett tőlük, vagy beszélgetni velük. Valamint tartott előadást a „VidIQ”-tól Rob Wilson, Tom Martin a „Channel Fuel”-től és a méltán híres Derral Eves is. Emellett számos több millió feliratkozós tartalomgyártó is tartott előadásokat a csatorna fejlődésekről, a saját tapasztalataikról, az ő történetükről.
A legtöbben talán Rob előadásán voltak, hiszen szerették volna megtudni az emberek, hogy milyen a tökéletes borítókép a YouTube-on, ami nagyobb nézettséget tud generálni. Meglepő módon a fekete szín volt a legdominánsabb a nézettség generáló színek közül. Sőt a statisztikáiból egyértelműen kimutatható volt: „kétszer nagyobb arc = kétszer nagyobb nézettség„. Rob többek között egy speciális eszközt is bemutatott, amivel megtudhatjuk, hogy a Google hogy látja a megadott borítóképünket.
Még egy felemelő előadás volt, mikor a YouTube munkatársai tartottak előadást és lehetett tőlük kérdezni is. Amit már több előadásban is lehetett hallani, de most hivatalosan is megerősítette, maga az Analitikával foglalkozó csapat egyik szoftverfejlesztője: A videó címkék 2020-ban már nem számítanak a keresőmotorok és az algoritmus szempontjából. Amire fókuszálni kell az a cím, leírás és a borítókép.
Ezek csak példák azok közül, amiken részt vettem, természetesen mindegyik előadás izgalmas és érdekes volt a maga módján 🙂
Az előadásokon való részvétel mellett körülnéztem a városban is, erről hamarosan összefoglaló videót is fogok készíteni a YouTube csatornámra, illetve mellette képeket is meg fogok osztani az Instagram oldalamon.
Írta: Kodó Barnabás „BROWN”