A TikTok berobbanása a közösségi felületek közé még mindig frissnek mondható. A letöltők száma már az egekben és úgy néz ki, ez nem is fog még megállni. A zenés, lip-sync alkalmazás viszont felvetett több problémát és a legnagyobb közülük a zenék felhasználásának kérdése. Mit tegyen egy márka, ha fent akar lenni TikTokon? Bármilyen zenét felhasználhat a videóihoz?
A TikTok zenetára minden felhasználónak rendelkezésére áll, ha egy ütős tartalmat szeretnének készíteni a felületre. Ezek a zenék általában hivatalos úton, a kiadókkal vagy disztribútorokon keresztül kerülnek fel a zenetárba, egyértelműen az előadók beleegyezésével együtt. Emellett pedig a felhasználók által is felkerülhetnek más előadók dalai a TikTokra, viszont ezeknek a használata nem feltétlen szabályos.
Ha egy felhasználó a saját dalát vagy hangját rögzíti a TikTokon, majd azt felhasználja más is, abból probléma nem lehet, hiszen az már a TikTok tulajdona. Viszont, ha a felhasználó egy másik előadó dalával készít videót, amit nem a TikTok zenetárában talált meg, akkor abból már lehetnek jogi viták. Természetesen ezért a TikTok nem vállal felelősséget és ezt a hivatalos szabályzatban rögzíti is.
Felmerül a kérdés, hogy márkák fiókjai, hogyan készítsenek tartalmat. Mi számít hirdetésnek? A márkakommunikációban felhasználhatják-e a TikTok zenetárában található zenéket? Erre kereskedelmi célúként lehet-e gondolni?
Épp ezek a kérdések és jogi viták miatt döntött úgy a TikTok, hogy a hivatalos fiókok, legyen az márkafiók vagy szervezet, csak egy újabban létrehozott „Commercial Music Library-ból” választhatnak aláfestő zenéket. Ezek szabadon felhasználható dalok, amelyekkel minden jogi vita elkerülhető lesz, ami a zenéket érinti.
A TikTok lényege a felhasználók és a többi márka által generált kihívások. Ezekkel könnyen virális tartalommá válhatott egy-egy videó, akár még egy márka kreatív koncepciója is. Ezáltal sokkal nehezebb lesz „beolvadnia” a márkáknak, hiszen kevésbé fogják tudni követni a trendeket.
Magyar előadók dalainál is hasonló probléma merülhet fel. Sok előadó dala már megtalálható TikTokon, ahogy a Star Network zenei partnereié is. Ha egy hazai márka szeretné használni magyar előadók dalait, célszerű ha előtte engedélyt kérnek tőlük, hiszen anélkül jogi problémákba is ütközhetnek.