Íme a legnagyobb érv, amiért egy márkának érdemes fent lennie a közösségi oldalakon

A közösségi médiában való jelenlét a márkák számára már szinte elképzelhetetlen. Sőt, egy újabb kutatás azt bizonyítja, hogy többet vásárolnak az emberek olyan márkáktól, akiket követnek is a közösségi médiában. A legtöbb cég előszeretettel használja a felületeket saját termékeik népszerűsítésére, az elköteleződés elősegítésre és az információk átadására. Ezt nagyon is jól teszik, hiszen a kutatás teljes mértékben alátámasztja, hogy miért is éri meg energiát befektetni a közösségi felületekbe. 

A Sprout Social 1003 ügynökség és 1028 vásárló véleményét, céljait és szokásait keresztezte, majd ebből olyan következtetéseket vontak le, mint hogy a közösségi oldalakon a márkatudatosság szerepe kiemelkedő, emellett viszont hatalmas szerepe van a vásárlásra buzdításnak is.

A felmérés alapján 10-ből 9 ember olyan terméket vásárol, melynek márkáját követi is a közösségi felületeken. Sőt, azáltal, hogy figyelemmel kíséri őket és több különböző tartalom érkezik hozzá, 75%-kal vásárol több terméket is tőlük. Ez a szám 12%-kal nőtt az előző évekhez képest, ami elképesztő tendenciát mutat.

A növekedés nem véletlen, hiszen folyamatosan alakulnak a vásárlási szokások, rendkívül sok offline üzlet állt át online értékesítésre is az utóbbi koronavírus-járvány sújtotta időben, ami mellett elkerülhetetlen a közösségi kommunikáció elindítása. Egy erős közösségi kommunikációs stratégiával és a vásárlási szokások monitorozásával pedig gyorsan el lehet érni a kitűzött célokat.

Sok marketingszakember számára még mindig a befektetés megtérülésének (ROI) mérése jelenti a legnagyobb problémát. Offline bolt esetében nehezen lehet követni azt, hogy ki szerzett tudomást az üzletről a közösségi felületeken, míg online üzletek esetében könnyebben követni lehet a vásárlók viselkedését és azt is, milyen felületről érkeztek.

Az Influencer marketing, amely szintén a közösségi felületeken való hirdetések közé sorolhatók, szintén hasonló problémát vetett fel. Sokszor találkozhattunk azzal a tévhittel, hogy ez sem mérhető vagy nehezen követhető. Viszont nemrég egy cikkünkben kifejtettük, miért gondoljuk úgy, hogy ez egy tévhit és milyen eszközeink vannak, hogy nyomon követhessük a sikerességüket. Ennek mérhetősége miatt is fontos szerepe van az influencer marketingnek egy márka közösségi kommunikációs stratégiájában.

A felmérés szerint a márkatudatosság az egyik legfontosabb cél a közösségi oldalakkal, emellett 54%-ban tartják fontosnak a weboldalra terelést és 46%-ban pedig a rajongók növelését. A Z generáció tagjai a kérdőívben azt nyilatkozták, hogy 73%-ban az Instagramról értesülnek a termékekről, 65%-ban pedig a YouTube-ról. Ezeknek pedig szerves része az influencer marketing.

A közösségi felületek listája pedig egyre jobban bővül, hiszen 2020-ban a TikTok is berobbant, ami pedig jelentős felület a fiatalabb korosztály elérésére.

Please follow and like us: