Ilyen egy sikeres influencer együttműködés

Azt, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy az Instagram profilodat felturbózd és követőket szerezz előző cikkünkben már kifejtettük. De mi van azután, ha felfigyel rád egy cég és együtt szeretnének dolgozni veled? Eláruljuk, mitől lesz sikeres egy együttműködés!

  1. Tájékozódj

Mielőtt igent mondasz egy együttműködésre ismerd meg a márkát és a terméket, amit népszerűsítened kell. Győződj meg arról, hogy biztonságos az együttműködés és hitelesen tudsz majd hirdetni! Az is fontos, hogy van-e jelenleg olyan együttműködésed, amiben kizárólagosságot kérnek, mert előfordulhat, hogy ütközik a felkéréssel! Ebben egy partnercég is segíthet neked, akik már előtted kiszűrhetik a nem megfelelő együttműködéseket.

  1. Mérlegelj!

Te ismered a legjobban a közönséged. Nincs probléma azzal, ha egy márka megkeres téged, de visszautasítod őket, mert úgy érzed, nem egyezik a te célközönségeddel. Sőt, ezzel még segíthetsz is nekik. Továbbá mérlegeld azt is, hogy hitelesen tudod-e népszerűsíteni a terméket. Ha nem fogyasztasz például cukros üdítőitalt, akkor hogyan vállalnád el a hirdetését? Ajánlanád a követőidnek azt, amit te nem is fogyasztasz?

Egy sikeres együttműködés alapja a fentebbi két pont. Ha úgy érzed, testhezálló az együttműködés és alaposan megismerted a márkát és a terméket, jöhet a következő lépés.

  1. Elvárt tartalommennyiség és az időzítés

Mielőtt belevágnál az együttműködésbe, kérj információt arról, hogy mennyi tartalommal számolj és milyen időzítéssel. Ez azért fontos, mert előre megtervezheted a tartalmaidat, illetve időzítés szempontjából is elkerülhetőek a problémák. Tudnod kell azt is, hogy a cég előre látni szeretné majd a tartalmat mielőtt publikálod, sőt, módosítási kérése is lehet. Partnercég segít letárgyalni a módosítási köröket és az átadás-átvétel folyamatát.

  1. Alapos brief

A gyártás előtt kérj egy alapos brief-et a partnercégedtől! A brief-nek tartalmaznia kell minden olyan információt, amire szükséged van a tartalmak megalkotásához.  Többek között az, hogy mi szerepeljen a vizuális tartalomban, minek kell elhangoznia a videóban, illetve mi legyen a leiírásban. Ezzel felesleges módosítási köröket lehet megúszni.

  1. Tartalomgyártás

A tartalomgyártásra sok időt kell szánni! A legtöbb márka elvárja, hogy a terméket igényesen illeszd be a tartalomba. Látszódnia kell, hogy foglalkoztál vele, hiszen így lesz sikeres és minőségi egy szponzorációs együttműködés is.

Az elfogadott tartalom publikálása után már csak azt kell elküldened az ügynökségednek, hogy hogyan teljesített a tartalom. Milyen volt az elérése, megtekintése, mennyire volt aktív a közönséged a poszt/videó alatt. Ezekből az adatokból riportot készítenek ezáltal pedig mérni tudják az együttműködés sikerességét.

Iratkozz fel havi újdonság levelünkre!

X