Nem is gondolnád, hogy mennyi munka van a mögött, hogy valaki minőségi tartalomgyártó legyen. Nem elég annyi, hogy a platformokra különböző tartalmakat töltesz fel, hiszen attól még nem lesz egy felhasználó sem vonzó egy márkának. Mutatjuk, mit kell tenned, hogy az legyél!
- Bio
Bár túlnyomóan a képek és a videók minősége, egyedisége számít az Instagramon, de fontos, hogy a „bio” is egyedi legyen. Számos trükk van már arra, hogy figyelemfelkeltő és unikálissá varázsold a személyes leírásodat. Írd le ki vagy, mivel foglalkozol és minden olyan információt magadról, ami érdekes lehet és amit a fiókodról el akarsz árulni! Nem utolsó sorban pedig állítsd be az elérhetőségeid egyikét, hogy a megkereséseket biztosan megkapja az ügynökséged és te is!
- Generálj organikusan követőket
Ne várj csodát, ha a magas követőszámodat nem organikusan szerezted! Ez nem csak vásárolt külföldi követőket jelenti, hanem azt is amikor tömegesen jelölsz be másikot egy visszakövetésért cserébe, akik aztán nem lesznek aktív fogyasztói a tartalmaidnak. A márkák, ügynökségek észre fogják venni ezt anélkül, hogy adatokat kérnének tőled. Hogy lehetséges ez? A közzétett tartalmaidnál látszódik, mennyi aktív követőd van és ha ez csekély százaléka a követőszámodnak, akkor már gyanítani lehet, hogy nem valósak.
Mit kell tenned, hogy organikusan szerezz követőket?
- Döntsd el, kinek szeretnél kommunikálni!
Mit szeretnél megmutatni? Az életed? Az utazásaidat? Esetleg a gasztronómiai élményeidet? Az egyik legfontosabb dolog, hogy tűzz ki egy célt a közönségeddel kapcsolatban, hiszen így tematikus csatornád lesz és sokkal könnyebben tudsz majd kommunikálni a közönségeddel, illetve tudod hol kell majd keresni és hogyan szólítsd meg a leendő követőket! Emellett pedig a márkáknak is fontos, hogy egy olyan véleményvezérrel dolgozzanak együtt, akik az adott terméket, üzenetet hitelesen tudják képviselni és nem egy olyan influencert bíznak meg, akinek a közönsége rendkívül szerteágazó érdeklődési körrel rendelkezik.
Viszont a későbbiekben a tematikus csatornákból lesznek a nagyobb, általános csatornák. Ez akkor fordulhat elő, amikor egy tartalomgyártó annyira kinőtte magát, hogy a követői már az élete több vetületére is kíváncsiak.
- Állandó és minőségi tartalomgyártás
Ha még nem követnek sokan, akkor épp az az értelme az állandó és minőségi tartalomgyártásnak, hogy láthatóvá válsz a felületen. Ha pedig már több követővel rendelkezel, készíts nekik továbbra is tartalmakat, hogy fenntartsd az érdeklődésüket! Miattad követnek, várják a kontenteket.
- Egységes és igényes feed
Ha a felhasználók megnézik a feededet és azt látják, hogy egységes, szépen van kialakítva, esetleg kreatív módon egy külön grafikát alkotnak az apró tartalmak, már egy pozitív képet alkothatsz magadról. A minőségi tartalomgyártáson túl az igényes feed a titka annak, hogy influencerré válhass.
- Legyél interaktív
Az, hogy a saját tartalmaid alá érkező kommentekre választ adsz, szinte természetes. Viszont fontos, hogy másoknak is ugyanazt add, amit te kapsz. Egyrészt pozitívabb kép alakulhat ki rólad, ha azt látják, aktívan használod a Instagramot és mások tartalmait is figyelemmel kíséred, másrészt pedig könnyebben leszel látható a felületen. Emellett pedig az is fontos, hogy támaszkodj a közönségedre. Kérd ki a véleményüket, indíts szavazásokat vagy engedd, hogy kérdezhessenek tőled!
- Hashtagelj!
A hashtag az egyik legfontosabb motorja az Instagramnak. Különböző hashtageken keresztül könnyebben megtalálhatnak téged és könnyebb bekategorizálni magadat is. Használj olyan hashtageket, amik népszerűek, tematikusak, illenek a tartalmadhoz és akár egyedi saját hashataget is kitalálhatsz.
Tehát ahhoz, hogy egy márka vagy ügynökség megtaláljon téged, majdnem ugyanazokat a lépéseket kell megtenned, amivel a leendő követőid is rád találnak.. Fontos, hogy nem feltétlen az a függvénye az együttműködésnek, hogy nagy követőtáborral rendelkezel, hanem az, hogy mennyire kötöd magadhoz őket. Mennyire érdekesek és változatosak a tartalmaid, tudsz-e rendszeresen gyártani, és mennyire tudod bevonni és aktivizálni a követőidet.
Mi történik azután, hogy kiválasztottak egy együttműködéshez?
Minden együttműködésnek megvannak a sajátosságai. A márkának tartalmat kell gyártanod aszerint, amit előzetesen megbeszéltetek és szerződésben rögzítettetek. Ezen felül az a fontos, hogy a követőid számára egyértelmű legyen, hogy a márka igényei által készített tartalmad szponzorált. Ezt a GVH ajánlása szerint kell végrehajtanod, de már sok esetben az Instagram is felhívja a figyelmed, ha be kell állítani a „fizetett promóció” funkciót.
Mi történik még az együttműködések alatt? Következő cikkünkből kiderül!
Ne maradj le a hazai és nemzetközi marketing hírekről, iratkozz fel az Influencer Kisokos hírlevelére ITT.