Így figyelhet fel rád egy márka az Instagramon

Nem is gondolnád, hogy mennyi munka van a mögött, hogy valaki minőségi tartalomgyártó legyen. Nem elég annyi, hogy a platformokra különböző tartalmakat töltesz fel, hiszen attól még nem lesz egy felhasználó sem vonzó egy márkának. Mutatjuk, mit kell tenned, hogy az legyél!

  1. Bio

Bár túlnyomóan a képek és a videók minősége, egyedisége számít az Instagramon, de fontos, hogy a „bio” is egyedi legyen. Számos trükk van már arra, hogy figyelemfelkeltő és unikálissá varázsold a személyes leírásodat. Írd le ki vagy, mivel foglalkozol és minden olyan információt magadról, ami érdekes lehet és amit a fiókodról el akarsz árulni! Nem utolsó sorban pedig állítsd be az elérhetőségeid egyikét, hogy a megkereséseket biztosan megkapja az ügynökséged és te is!

  1. Generálj organikusan követőket

Ne várj csodát, ha a magas követőszámodat nem organikusan szerezted! Ez nem csak vásárolt külföldi követőket jelenti, hanem azt is amikor tömegesen jelölsz be másikot egy visszakövetésért cserébe, akik aztán nem lesznek aktív fogyasztói a tartalmaidnak. A márkák, ügynökségek észre fogják venni ezt anélkül, hogy adatokat kérnének tőled. Hogy lehetséges ez? A közzétett tartalmaidnál látszódik, mennyi aktív követőd van és ha ez csekély százaléka a követőszámodnak, akkor már gyanítani lehet, hogy nem valósak.

Mit kell tenned, hogy organikusan szerezz követőket?

  1. Döntsd el, kinek szeretnél kommunikálni!

Mit szeretnél megmutatni? Az életed? Az utazásaidat? Esetleg a gasztronómiai élményeidet? Az egyik legfontosabb dolog, hogy tűzz ki egy célt a közönségeddel kapcsolatban, hiszen így tematikus csatornád lesz és sokkal könnyebben tudsz majd kommunikálni a közönségeddel, illetve tudod hol kell majd keresni és hogyan szólítsd meg a leendő követőket! Emellett pedig a márkáknak is fontos, hogy egy olyan véleményvezérrel dolgozzanak együtt, akik az adott terméket, üzenetet hitelesen tudják képviselni és nem egy olyan influencert bíznak meg, akinek a közönsége rendkívül szerteágazó érdeklődési körrel rendelkezik.

Viszont a későbbiekben a tematikus csatornákból lesznek a nagyobb, általános csatornák. Ez akkor fordulhat elő, amikor egy tartalomgyártó annyira kinőtte magát, hogy a követői már az élete több vetületére is kíváncsiak.

  1. Állandó és minőségi tartalomgyártás

Ha még nem követnek sokan, akkor épp az az értelme az állandó és minőségi tartalomgyártásnak, hogy láthatóvá válsz a felületen. Ha pedig már több követővel rendelkezel, készíts nekik továbbra is tartalmakat, hogy fenntartsd az érdeklődésüket! Miattad követnek, várják a kontenteket.

  1. Egységes és igényes feed

Ha a felhasználók megnézik a feededet és azt látják, hogy egységes, szépen van kialakítva, esetleg kreatív módon egy külön grafikát alkotnak az apró tartalmak, már egy pozitív képet alkothatsz magadról. A minőségi tartalomgyártáson túl az igényes feed a titka annak, hogy influencerré válhass.

  1. Legyél interaktív

Az, hogy a saját tartalmaid alá érkező kommentekre választ adsz, szinte természetes. Viszont fontos, hogy másoknak is ugyanazt add, amit te kapsz. Egyrészt pozitívabb kép alakulhat ki rólad, ha azt látják, aktívan használod a Instagramot és mások tartalmait is figyelemmel kíséred, másrészt pedig könnyebben leszel látható a felületen. Emellett pedig az is fontos, hogy támaszkodj a közönségedre. Kérd ki a véleményüket, indíts szavazásokat vagy engedd, hogy kérdezhessenek tőled!

  1. Hashtagelj!

A hashtag az egyik legfontosabb motorja az Instagramnak. Különböző hashtageken keresztül könnyebben megtalálhatnak téged és könnyebb bekategorizálni magadat is. Használj olyan hashtageket, amik népszerűek, tematikusak, illenek a tartalmadhoz és akár egyedi saját hashataget is kitalálhatsz.

Tehát ahhoz, hogy egy márka vagy ügynökség megtaláljon téged, majdnem ugyanazokat a lépéseket kell megtenned, amivel a leendő követőid is rád találnak.. Fontos, hogy nem feltétlen az a függvénye az együttműködésnek, hogy nagy követőtáborral rendelkezel, hanem az, hogy mennyire kötöd magadhoz őket. Mennyire érdekesek és változatosak a tartalmaid, tudsz-e rendszeresen gyártani, és mennyire tudod bevonni és aktivizálni a követőidet.

Mi történik azután, hogy kiválasztottak egy együttműködéshez?

Minden együttműködésnek megvannak a sajátosságai. A márkának tartalmat kell gyártanod aszerint, amit előzetesen megbeszéltetek és szerződésben rögzítettetek. Ezen felül az a fontos, hogy a követőid számára egyértelmű legyen, hogy a márka igényei által készített tartalmad szponzorált. Ezt a GVH ajánlása szerint kell végrehajtanod, de már sok esetben az Instagram is felhívja a figyelmed, ha be kell állítani a „fizetett promóció” funkciót.

Mi történik még az együttműködések alatt? Következő cikkünkből kiderül!

Ne maradj le a hazai és nemzetközi marketing hírekről, iratkozz fel az Influencer Kisokos hírlevelére ITT.

 

 

 

Please follow and like us: