A marketingpiac a koronavírus-járvány alatt teljesen átalakult. A márkáknak, influencereknek alkalmazkodni kell a jelenlegi eseményekhez kommunikációs szinten is. Segítségképpen a Star Network készített egy javaslati csomagot, amelyet az influencerek útmutatóként is tekinthetnek az átmeneti időszakban.
Márciusban egy három oldalas dokumentumot készítettünk az influencerek részére, melyben javaslatokat tettünk, milyen tartalmakkal érdemes készülni a koronavírus-járvány ideje alatt. Nemcsak a tartalmak tematikája a fontos, hanem kiemeltük a kommunikáció fontosságát is. Minden influencernek és márkának érzékenységet kell mutatnia és etikus módon kell megszólítaniuk a közönségüket.
Ezek miatt olyan témában is tettünk javaslatokat, hogy mi az etikus kommunikáció szponzorációs együttműködések esetében, hiszen számos megrendelő nem állítja le kampányát, így azokkal most is számolni kell. Emellett hivatalos forrásokkal is segítettük a véleményvezéreket, ahonnan nyugodtan tájékoztathatják követőiket. Rendkívül fontos, hogy ne vezessék félre őket és a pánikkeltést elkerülve objektív tényeket közöljenek velük.
A rendezvények, közönségtalálkozók elhalasztása miatt most az is problémát jelenthet a véleményvezérek számára, hogy követőikkel nehezebben tudják tartani a kapcsolatot. Bár online folytatódik a kommunikáció, az elköteleződést, amit élőben tudnak a legjobban elérni, azt most pótolni kell. Ezzel is készültünk a javaslatban, hiszen az intenzív kommunikáció a rajongókkal rendkívül fontos.
A koronavírus viszont mindenkit kihívások elé állít, nemcsak az influencereket. A média minden szegmensében megválaszolandó kérdéseket vet fel a jelenlegi helyzet. A Star Network ezért egy workshopot szervez a hazai top márkák kommunikációs vezetőivel, brand managereivel. A különleges online esemény során olyan témákkal fogunk foglalkozni, mint:
- Szabad-e, etikus-e termékfókuszú, vásárlásösztönző kampányt folytatni?
- Szabad-e, etikus-e kültéri, társas aktivitásokat megjeleníteni a tartalmakban?
- Felelősségünk-e kommunikálni a vírus terjedésének lassítását szolgáló óvintézkedésekről?
- Milyen termékelőnyöket kommunikálhatunk jelen helyzetben?
- Milyen online szolgáltatások kerülnek előtérbe jelen helyzetben?
Bízunk benne, hogy a rendezvény segít majd a márkák kommunikációs stratégiájának kialakításában a koronavírus-járvány ideje alatt.