Úgy néz ki, hogy az Instagram több mint egy perces videómegosztó szolgáltatása, az IGTV fel szeretné venni a versenyt a többi videómegosztó platformmal. Az Instagram június eleje óta teszteli újabb hirdetési lehetőségeit, mégpedig, hogy reklámokat helyez el az IGTV videóiban. De vajon mennyire lesz sikeres?
AZ IGTV egy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy az Instagramon több mint egy perces videókat is fel lehessen tölteni. Az egyperces vágat bekerülhet az Instagram feedjébe, de a videó végén átkattintási lehetőséget nyújt a teljes tartalomhoz.
A Facebook tulajdonában lévő alkalmazás most teljes mértékben kedvez a hirdetőknek, hiszen a YouTube-hoz hasonlóan hirdetéseket lehet majd elhelyezni a videókban. A hírek szerint a bevételből 55%-ban részesül a videó alkotója. Bár a Facebook elmondása szerint 2021-ig széleskörben még nem lesz elérhető ez a funkció a médiavállalatok számára.
Egyes médiavállalatok szerint az Instagramnak bizonyítania kell még azt, hogy érdemes lehet-e az IGTV videói között hirdetni, hiszen egyelőre még nem a legkiemelkedőbb szolgáltatása a felületnek. Emellett pedig egészen a szolgáltatás debütálása óta (2018) a médiavállalatok és a tartalomgyártók is várnak arra, hogy hogyan lehet majd bevételi forrást szerezni. Ám ezek miatt nem állt le a tartalomgyártás influencerek esetében sem, hiszen van olyan alkotó, aki ugyanúgy megosztja videóit az IGTV felületén is, remélve, hogy a későbbiekben jövedelmező lehet számára. Úgy tűnik, most az Instagram lép is annak érdekében, hogy ne csak olyan videómegosztó platformra koncentráljanak a véleményvezérek, ahol már most is tudnak bevételt szerezni.
Az előzetes tervek szerint olyan videókban helyeznek majd el hirdetést, amit az Instagram fő feedjében is megtekintenek a felhasználók. Ezek után az IGTV felületén egy maximum 15 másodperces hirdetés fog elindulni.
Az Instagram elég komoly mezőnybe szállt be, hiszen egyértelműen kijelenthető, hogy a legsikeresebb videómegosztó platform jelenleg a TikTok. Az, hogy hogyan fog alakulni az alkalmazások jövője mire az Instagram bevezeti az IGTV hirdetési lehetőségeit, megjósolhatatlan. Mindenesetre nagy a valószínűsége, hogy többen fogják használni az IGTV lehetőségeit.