A TikTok ugrásszerű növekedésének köszönhetően elképesztő ütemben zárkózik fel a többi közösségi média platformhoz, mind felhasználók mennyiségének, mind pedig a platformon elköltött influencer marketing büdzsé tekintetében is.
Elemzők szerint 2022-ben az USA-ban a TikTok-on 774,8 millió dollár értékben költenek a cégek TikTok influencerekre, megelőzve ezzel a Facebook-os költést, ahol ez az érték 739 millió dollárra prognosztizálják.
Ugyan az Instagram (2 231,2 millió $) és a YouTube (948 millió $) is még előnyben van, azonban a platform exponenciális növekedéséből arra következtethetünk, hogy előbb utóbb, a TikTok utol fogja érni az Instagramot ami az influencer marketinget illeti.
Az eddigi adatok alapján az Insider Intelligence 2022-re 5 billió dolláros költést jósol globálisan az influenszer marketingre költött hirdetésekre és megjelenésekre a különböző cégek által.