Nemrég egy élő bejelentkezést tartottunk a Facebook-oldalunkon azzal a céllal, hogy segítsünk a hazai marketingpiacnak felfedezni a TikTok hirdetési lehetőségeit, illetve, hogy hogyan tudják minél eredményesebben beépíteni a kampányukba és a márkakommunikációjukba a hihetetlenül népszerű applikációt. A beszélgetés során megemlítettünk több sikeres külföldi kampányt is, amelyet részletesen bemutatunk most. Miért sikerült jól a kampány? Kiket szólított meg? Milyen hirdetési módszert használtak?
Több módszer is van arra, hogy a márkák aktívan használják a TikTokot. Bár hazánkban a TikTok még csak most kezd el a köztudatba lépni, külföldön már jóval több példa született sikeres kampányokra és kreatív kezdeményezések megalkotására.
Walmart
A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart a Black Friday alkalmából indított el egy kampányt. A Branded Hashtag kampány lényege az volt, hogy megmutassák, mennyi pénzt lehet spórolni náluk a fekete péntek akciójukkal. A kihíváshoz csatlakozott még 6 influencer, akik arra buzdították követőiket, hogy készítsenek ők is egy videót, ahol a Walmartban táncolnak és jelöljék meg a leírásban a #DealDropDance hashataget. A kampány elképesztő számokat hozott, a hivatalos és a közönség által készített videóikat több mint 4 milliárdan látták már.
Kind
A Kind amerikai élelmiszergyártó cég új szeletét, a Simple Crunch Bars-ot promótálta a TikTokon egy branded hashtag kihívással. Céljuk az volt, hogy a felhasználók megmutassák, hogy ez az egyik legropogósabb szelet. Bevontak a kampányba különböző influencereket, mint Zach Kinget és asmr youtubereket is, akinek az #ad hashtag kötelező volt. Azzal motiválták a TikTok felhasználóit, hogy készítsenek ők is videót a Kind termékével és a legnézettebb videó létrehozója nyer egy New York-i utat.
A kampány elindítása után egy nappal már 18 millió megtekintése volt a videóknak, ma már pedig a 74 milliót is meghaladta.
Chipotle
A Chipotle, amerikai egyik legnépszerűbb mexikói gyorsétterme 4 dollárért árulta burritoját. Ennek népszerűsítésére létrehoztak egy branded hashtag kampányt, melynek koncepciója az alábbi volt: Először hétköznapi viseletben mutatták meg magukat az emberek/influencerek, majd amikor megkapták a burritot, egy pillanat alatt átváltoznak a halloweeni maskarájukba. A kihívásban résztvevő influencereknek a „boorito” hashtaget kellett használniuk, egy a Chipotle által megadott zenét, illetve a leírásba fel kellett tűntetni, hogy most csupán 4 dollár a burrito.
A kampány teljes megtekintése a 4 milliárdot is elérte. Ebből Zach King csaknem 86 millió megtekintést tudhat magának. Emellett pedig a burrito vásárlás is biztos megnövekedett…
Sőt, a Chipotle annyira szereti kihasználni a TikTok interaktív és lelkes közönségét, hogy májusban a népszerű influencerrel, David Dobrikkal 5 darab Chipotle VIP kártyák osztottak ki a #ChipotleSponsorMe kampányban résztvevő felhasználók között. A nyerteseket, akik a kártyával 1 évig ingyen étkezhettek a Chipotle boltjaiban, David Dobrik választotta ki azok közül, akik videót töltöttek fel a kampányban megjelölt hashatagekkel. A körülbelül egy hete indult kampány összmegtekintése már majdnem 1 milliárdnál jár.
Mucinex
A Mucinex kampánya még most is fut a TikTokon. A BeatTheZombieFunk kihívásnak a lényege, hogy a felhasználók táncolják el a hivatalos koreográfiát a Mucinex által meghatározott zenére és használják a #beaththezombiefunk hashtaget. A TikTok közönségét különböző nyereményekkel bíztatják, hogy vegyenek részt a kihívásban. A videók jelenleg 5,5 milliárd megtekintésnél járnak, ezzel pedig rendkívül sok ember ismerhette meg a Mucinex márkát.
A fenti példákból is látszik, hogy miért is érdemes elindítani különböző kampányokat a TikTokon. Gyorsan, rendkívül sok embert lehet elérni, és különböző üzeneteket átadni nekik. Emellett pedig sokkal közvetlenebbül lehet kommunikálni a fiatalabb korosztállyal.
Ne maradj le a hazai és nemzetközi marketing hírekről, iratkozz fel az Influencer Kisokos hírlevelére ITT.