6 bevált módszer, amivel mérni tudod az influencer marketing kampányodat

Gyakran találkozunk azzal a  tévhittel, hogy az influencer marketing nem mérhető. Viszont most ismertetünk 6 olyan módszert, amivel igenis számokban mutatható a kampány sikeressége. Fontos az is, hogy nincs jó influencer kampány előre meghatározott KPI nélkül.

Együttműködéseink során több ROI pozitív kampányt hoztunk létre, amely tanulságait összegezve az alábbi öt módszert különítenénk el.

ELÉRÉS

Az első módszernél videók esetében a megtekintésekből láthatjuk, hogy hányszor nézték meg azokat. Ez egy publikus adat, amit a YouTube mindenki számára látható módon visszaad – a megrendelő is bármikor megnézheti. Az elért közönség demográfiai összetételéről, unique userek számáról és a videó közönségmegtartásáról is tűpontos adatokat szolgáltat a felület, de ezt már csak a fiókhoz hozzáféréssel rendelkezők látják. Többek között ezeket az adatokat is magába foglalja egy pontosan elkészített influencer kampány riportja.

FORGALOMTERELÉS

A második módszerrel egy perfomansz közelibb megoldást kaphatunk. Ilyen például a videóknál a kártyás opció, ami a tartalmakban interakcióra bírja a nézőket (például linket helyez el a kártyán, ami az oldalra való átkattintásra buzdít). De ilyen a leírásában való linkelhelyezés Instagram esetében is. Ezek mindegyikéből láthatja a megrendelő, hogy mely tartalom mennyi látogatót vagy vásárlót terelt át a weboldalára.

EGYEDI KEDVEZMÉNY

Az is remek megoldás, ha az influencer kuponkódjával a vásárlók egyedi kedvezményhez jutnak – nem csak a mérhetőség szempontjából, hanem az influencer-közönség szempontjából is. Mivel a véleményvezér itt tud valamit adni a közönsége számára, ezzel tovább erősítve a „barátság faktort”. Ezek a megoldások változó sikereséggel teljesítenek, hiszen nagyban függenek a hirdető által felkínált ajánlattól, illetve a célcsoport tartalomfogyasztási szokásaitól. Nemzetközi kutatások bizonyítják, hogy egyre inkább nyitottak az emberek egy-egy ilyen linkre rákattintani.

(Kép forrása: Rakuten Marketing 2019 riport, 2018 december és 2019 január között 719 marketingügynökség bevonásával az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Franciaországból, Németországból és az Egyesült Királyságból)

REMARKETING

Remek kiegészítési lehetőség a remarketing. Ezzel a módszerrel Google Ads-ben hirdetünk rá azokra a személyekre, akik megtekintették a szponzorált videót így emelve a kampány konverziós arányát.

KUTATÁS

 Már rendelkezésre állnak a megfelelő módszerek arra, hogy hogyan lehet kutatni egy influencer marketing kampány kapcsán a márka- vagy termékismertség növekedését. Nagyobb volumenű kampánynál érdemes az egész célcsoportra egy reprezentatív mintavétellel elkészíteni a kutatást a kampány időszak elején és végén.

ENGAGEMENT

Instagram tartalmak esetén a reach és az engagement alapján is mérhetjük a szponzorált tartalom sikerességét, mivel a követőszám nem minden. Az Instagramot böngészve gyakran belefuthatunk olyan profilokba, ahol az adott influencert több tízezren követik, mégis posztonként ezer alatti a like és a kommentek száma. Azaz alacsony az engagement ráta. Tehát az engagement ráta a követők és a posztok alatti aktivitás (like és komment) arányosítása.

Aktivizálási szempontból is tudjuk vizsgálni a mérhetőséget. Ilyen például egy nyereményjáték engagementje az Instagram felületén. Karin Dragos, beauty influencer egy szponzorációs együttműködés során nyereményjátékot tett közzé. Ez a tartalom kiemelkedően szerepelt, 16.000 fölötti like számot hozott. Karin felületén általában 4000-5000 aktivitás szokott lenni egy poszton.

Kép forrása: https://www.instagram.com/karindragos/

Iratkozz fel havi újdonság levelünkre!

X