Félrevezetéstől a legkreatívabb tartalmakig – Influencer kommunikáció és együttműködések a koronavírus idején

Nemrég már írtunk a botrányos influencer kommunikációról és kampányokról a koronavírus-járvány alatt. Az érzékeny kommunikációt még számos influencernek gyakorolnia kell, de szerencsére olyan kampányok is készültek, amiről márkák és véleményvezérek is példát vehetnek.

Hamis információk és félrevezetés

Ingrid De La Mare fitness influencer a Simply Inulin diétát segítő terméket hirdeti a közösségi oldalain. A koronavírus-járvány előtt szimplán a termékek fogyásban segítő pozitív előnyeit emelte ki. Most viszont újrapozícionálta a termékeket és a vírust legyőző vitaminként, csodaszerként emlegeti, ami a kutatók, szakemberek szerint egyáltalán nem igaz.  Egyáltalán nem helyes az értékesítés érdekében olyan állításokat tenni, ami nem állja meg a helyét.

View this post on Instagram

Please excuse me while I take off my mask and have my Simply Inulin coffee ☕️ and spray my fucking world with some fucking kindness ! COVID19 has turned a bunch of self-righteous assholes into medical police trolls ! We are navigating some unknown waters together, one day the French doctors say don’t have anti-inflammatory, and the US calls it a hoax, Israeli doctors say don’t wear masks unless you can change them every 20 mins or so, the French health dept says save more lives than yours and donate your masks (I did) and now the CDC USA has to issue a public apology for falsely advising not to wear masks. FREEDOM OF SPEECH has turned complete uncultured swines into moral police… well none of that happening here. EPISODE 37 QUARANTINE is not fucking chic but here are some GANGSTER tips to get by. In this episode I discussed the reality of quarantine, my ways of coping with them, how to build a new business that could be operational by the time we emerge from lockdown and I call listeners who cope with this quarantine and the shit that goes with it the best way they can. They are had genuine insight and some great tips ! we talk about fear of economic loss, anxiety about loneliness, stress eating, old eating disorders creeping back slowly and silently, keeping it sexy and avoiding killing your significant other… Squeezing @gilkenny69 ‘s nipples and how to turn his most annoying trait into love with @nicolemoorelove . it gets so real talking to this tribe around the world and supporting one another. No anxiety no stress is to be ignored and undermined. I don’t know what can cure covid-19, I don’t know anymore about wearing the mask or not but what I know is KINDNESS IS FUCKING CHIC, Hearing my tribe out, calling them live on this call and connecting is definitely the remedy for how shitty we are all feeling right now ! Thank you to the super women of today who felt safe enough on my platform to share their shortcomings ❤️🌍 Pictured as “kindness spray” EARTHCARE MONACO ACT & ECA BLUE cleaning and desinfection formula

A post shared by INGRID DE LA MARE – KENNY (@ingriddelamarekenny) on

 

Hasonló példa Sergi Constance testépítő esete, aki immunerősítő termékét reklámozza a koronavírus legyőzőjeként. Hivatalos közlések szerint a koronavírusra nincs semmilyen ellenszer még és így egy termékről sem szabad azt állítani, hogy hatásos ellene. Természetesen a vitaminok, immunerősítők segítenek a szervezetnek, hogy ellenállóbbak legyenek, de nem biztosítanak védelmet a vírus ellen.

View this post on Instagram

🚨 New Product Alert 🚨 . Keeping a strong immunological system is vital for those stages when there’s a higher risk of getting sick, whether it’s from stress, season changes, or to help prevent virus infection 🦠 . Immune Complex is a compound composed of: . • C- Vitamin • Alpha-Lipoic Acid • N-Acetyl cysteine (NAC) • Zinc • Vitamin D • B1-Vitamin • Selenium . Known for their immunological-stimulating properties and their ability to protect you against viral infections 😷💪 . Find out MORE INFO OR TO ORDER by clicking the LINK BIO now 📲 @need_supps . 🇪🇸 🚨NUEVO PRODUCTO!!🚨 . Mantener un sistema inmunológico fuerte es vital para aquellas etapas en las cuales hay mayor riesgo de contagios. Ya sea por estrés, cambios de estación o para ayudar a prevenir infección de un virus🦠 . Hace un par de meses, cuando vinos la situación de China, decidimos parar el desarrollo de nuevos lanzamientos y centrarnos en un producto que ayudara a mantener las defensas altas . INMUNE COMPLEX, es un complejo compuesto de: . • Vitamina C • NAC • Zinc • Ácido Alfa-Lipoico • Vitamina D • Selenio • Cúrcuma • Fenogreco • Vitamina B1 • Extracto de pimienta . Conocidos por sus propiedades inmunoestimulantes y su capacidad para protegerte contra infecciones virales😷💪🏽 . Descubre TODA LA INFORMACIÓN clicando en el link de la BIOGRAFIA📲 @need_supps . #needsupps #healthproject #immunecomplex #boostinmunesystem #stayhome

A post shared by Sergi Constance (@sergiconstance) on

Motiváció az otthoni testmozgásban

Az egészséges életmóddal kapcsolatban nemcsak negatív példákkal találkozhatunk, hanem egészen pozitív, moziváló üzenetekkel is. A Nike és a szponzorált sportolói, mint LeBron James, motivációs üzenettel készültek a sport szerelmeseinek. A „Play for the world” kampányukkal mindenkit arra buzdítanak, hogy ne hagyják abba a sportolást a négy fal között sem.

Újabb etikai kérdések a koronavírus alatt

Chrissy Teigen amerikai modell bár nem hirdetésként írta meg tweetjét, szimplán csak azért, mert nagyon szereti a Goldbelly ételszállító véget. Az azóta már törölt bejegyzésében arra buzdított mindenkit, hogy rendeljenek a Goldbelly-től ételszállítótól, hiszen nagyon finom levest lehet házhoz kérni.

Többen nehezményezték az üzenetet, hiszen éttermek, boltok zárnak be a koronavírus-járvány miatt. Rengeteg ember van, aki most nehéz helyzetbe kerül anyagilag, eközben Chrissy Teigen egy olyan szolgáltatást emel ki, amely egyáltalán nem olcsó és a vírus terjedése szempontjából a házhozszállítás nem is előnyös.

Felmerül a kérdés, hogy érdemes-e most olyan luxuscikkeket hirdetni, amelyeket a jelen helyzetben az emberek nem engedhetnek meg maguknak?

Hazai influencer kampányok

A #maradjotthonfesztivál egy olyan nonprofit kezdeményezés, aminek célja az emberek szórakoztatása. Emellett pedig az is, hogy maradjanak otthon ebben az átmeneti időszakban. Számos szórakozóhely és híresség állt a kampány mögé. A lényege az, hogy otthon is fesztiválhangulatba kerülhessenek az emberek különféle előadásokkal és koncertekkel. A kampányban résztvevők között szerepel Rúzsa Magdi, Sebestyén Balázs, a Brains és még sokan mások.

🔥 Ma este 19:00-kor Sebestyén Balázs folytatja a #maradjotthonchallenge-et: a saját és a Maradj Otthon! fesztivál…

Uverejnil používateľ Maradj Otthon Fesztivál Pondelok 6. apríla 2020

A #maradjotthon fesztivál keretein belül szervezik meg a K-Faktort, azaz a karantén tehetségkutatót is, melynek házigazdája a PamKutya páros.

Milyen tartalmat gyártanak a véleményvezérek a karantén idején?

Jelenleg minden tartalomgyártónak alkalmazkodnia kell a koronavírus-járvány helyzethez. Támogatniuk kell a közönségüket azzal, hogy ők is azt a példát követik, miszerint otthon maradnak. A tartalmak megvalósítása során rendkívül kreatívnak kell lenni, hogy minőségi kontentek születhessenek.

Karantréning

Bár Kovács Raminak eddig is voltak otthon végezhető gyakorlatokkal kapcsolatos videói, most kifejezetten a karantén idejére gyárt tartalmakat kreatív elnevezéssel.

 

 

Rendhagyó formátumok a koronavírus alatt

A Játsszuk le YouTube csatorna a megszokott formátummal ellentétben egy rendhagyó tartalommal készült a nézőinek. A Karantén = SZÍVÁS? videójukban ismert emberek és nézők is válaszoltak arra, hogy mi a legnehezebb a karanténban.

Szórakoztató edukáció

Kovács András Péter és az Irigy Hónaljmirigy is szórakoztató formába önti a vírus megelőzésének legfontosabb pontjait. Amellett, hogy humoros a megközelítése, rendkívül hasznos információkat osztanak meg a közönségükkel.

 

 

Iratkozz fel havi újdonság levelünkre!

X