Előző cikkünkben az Influencer Marketing Hub publikációja kapcsán azt fejtegettük, miért lehet a gamer közönség a legerősebb, ezúttal pedig azt szeretnénk bemutatni, hogy ez az összetartó kör milyen szempontokból vizsgálható és hogyan érhetjük el őket egy kampány során.
A szkeptikusok
A gamerek szkeptikusok. Egy Gina Shalavi által 2019-ben publikált cikk szerint a gamerek szkepticizmusa “bonyolulttá teheti a kapcsolatteremtést a hirdetők számára egy olyan közösségben, ami egy kilométerről kiszimatolja az imposztorokat és tisztességteleneket.”
Az egyik út, amit következetesen használnak a márkák ezen közösségbe való betörésre, az az influencer marketing, a népszerű módja más személyiségének kihasználására, annak érdekében, hogy elérjük a célközönséget, termékek ajánlása által.
Minden esetre az idő múlásával az emberek kezdik felismerni a #ad jelenséget és a fent említett szkeptikusság nehezebbé teszi a hirdetők dolgát. Ahhoz, hogy a márkák hatásosan dolgozhassanak az influencer marketinggel, két dolgot kell tenniük: az influencerek bevonása mellett fektessenek több hangsúlyt a gamer közösségre is és a véleményvezérekkel építő jelleggel dolgozzanak együtt. A kihívást ebben a helyzetben az jelentheti a legtöbb befektető számára, hogy a gamerek megismerése és megértése nem egy olyasfajta tudás, amire egy éjszaka, egy hét vagy akár egy év alatt szert tehetnek- egy egy folyamatos, aktív figyelmet igénylő folyamat.
A videó marketingre specializálódott Tubular kutatása szerint a gamerek 55%-a szerint a különböző márkák nem csak azt várják el tőlük, hogy számukra irreleváns termékeket reklámozzanak, hanem, hogy mindezt a saját tartalmukba beépítve tegyék. Tehát amíg a márkák arra használják az influencereket, hogy a termékeiket értékesítsék velük, mindaddig a gamerek is először megfontolják az ajánlatot és utánanéznek a márkáknak. Fontos, hogy a véleményvezérek támogatnák a sikeres beinvesztálódást ebbe a közegbe, ez pedig több módon lehetséges: egy kreatív együttműködéssel, amit már korábban is említettünk – ha egy márka már eleget dolgozott együtt az influencerekkel és teret adott nekik arra, hogy alkossanak, ezzel átlátható képet adva magukról a közösség számára, akkor könnyedén kiérdemelheti a beolvadást; egy másik lehetőség, hogy a márkák felkészülnek a közösség szociális úton történő elérésére, ezzel bizonyítva, hogy valóban érdeklődnek irántuk, nem pedig csak rájuk akarják sózni a legújabb telefonjukat vagy ruháikat. Azonban ez nagyon erős szociális jelenlétet igényel, méghozzá olyan irányt képviselve, ami egyezik a célközönség elképzeléseivel.
A véleményvezérek vezérelte véleményvezérek
Az influencerek velejárója, hogy a közönségük irányítja őket, ha kijön egy új játék, ami felkelti a közönségük, az influencer választhat, hogy megpróbál a köré építkezni, vagy egész egyszerűen ignorálja azt. Az utóbbi esetben a véleményvezérek számára világossá válik, mekkora is a valódi követőtáboruk, akik a tartalomtól függetlenül érdeklődnek irántuk, és mekkora az a rész, ami csak az adott tartalom miatt szentelt nekik figyelmet. Némiképp ironikus is véleményvezérekként hivatkozni rájuk, miközben valójában őket vezérli a nézőközönségük.
A legtöbb influencer számára az abszolút elfogadható, hogy a tartalmaik elemzését vizsgáljuk, megtudjuk a nézőik életkorát, nemét és az érdeklődési körüket, majd egy kreativitás vezérelte tervvel álljunk elő, ami segíti az elköteleződést és az átalakulást.
Ha ahhoz ragaszkodunk, hogy “megcélozzuk az adott közönséget” azáltal, hogy keresünk egy influencert, ahelyett, hogy felmérnénk az adott közösség valódi minőségét, az influencert marketinget a celebek hírnevének kihasználásával tesszük egyenértékűvé, pedig ennél sokkal több rejlik benne.
Kreativitás vezérelte útmutatás
Azt sem szabad elfelejtenünk a véleményvezérekkel kapcsolatban, hogy egy termék hirdetése esetükben nem egyenesen arányos az eladásokkal. Az influencer marketing egy kiváló lehetőség a márkák számára, hogy együtt működjenek a missziójuk kulcs figuráival. A termék megjelenítések még mindig relevánsak, például divat és szépségápolás kategóriában, de a gamerek már kezdik érdeklődésüket veszíteni az iránt a hirdetési típus iránt. A kreativitás vezérelte megközelítés nagyon fontos a márkák számára, ha ki szeretnének tűnni, hiszen a rossz megközelítés akár teljesen ellehetetlenítette őket ettől az igencsak szenvedélyes közönségtől.
A gamereknek magas elvárásaik vannak azt illetően, hogy a márkák hogyan közelednek hozzájuk online. Olyan márkáktól fogyasztanak szívesen tartalmat, akik oktatják őket (83%), támogatják a szenvedélyüket (75%), és hasznos információval látják el őket azt illetően, hogy hogyan használják a termékeiket, szolgáltatásaikat (70%).
Tehát a legrosszabb, amit tehetsz, ha a megfelelő ismeretek és támogatás nélkül próbálsz meg nyitni, hiszen a hibás kommunikáció okán egy hihetetlen erővel bíró – ugyanakkor kissé szeszélyes – közösség elérését szalaszthatod el.