Nemrég már írtunk a botrányos influencer kommunikációról és kampányokról a koronavírus-járvány alatt. Az érzékeny kommunikációt még számos influencernek gyakorolnia kell, de szerencsére olyan kampányok is készültek, amiről márkák és véleményvezérek is példát vehetnek.
Hamis információk és félrevezetés
Ingrid De La Mare fitness influencer a Simply Inulin diétát segítő terméket hirdeti a közösségi oldalain. A koronavírus-járvány előtt szimplán a termékek fogyásban segítő pozitív előnyeit emelte ki. Most viszont újrapozícionálta a termékeket és a vírust legyőző vitaminként, csodaszerként emlegeti, ami a kutatók, szakemberek szerint egyáltalán nem igaz. Egyáltalán nem helyes az értékesítés érdekében olyan állításokat tenni, ami nem állja meg a helyét.
Hasonló példa Sergi Constance testépítő esete, aki immunerősítő termékét reklámozza a koronavírus legyőzőjeként. Hivatalos közlések szerint a koronavírusra nincs semmilyen ellenszer még és így egy termékről sem szabad azt állítani, hogy hatásos ellene. Természetesen a vitaminok, immunerősítők segítenek a szervezetnek, hogy ellenállóbbak legyenek, de nem biztosítanak védelmet a vírus ellen.
Motiváció az otthoni testmozgásban
Az egészséges életmóddal kapcsolatban nemcsak negatív példákkal találkozhatunk, hanem egészen pozitív, moziváló üzenetekkel is. A Nike és a szponzorált sportolói, mint LeBron James, motivációs üzenettel készültek a sport szerelmeseinek. A „Play for the world” kampányukkal mindenkit arra buzdítanak, hogy ne hagyják abba a sportolást a négy fal között sem.
Újabb etikai kérdések a koronavírus alatt
Chrissy Teigen amerikai modell bár nem hirdetésként írta meg tweetjét, szimplán csak azért, mert nagyon szereti a Goldbelly ételszállító véget. Az azóta már törölt bejegyzésében arra buzdított mindenkit, hogy rendeljenek a Goldbelly-től ételszállítótól, hiszen nagyon finom levest lehet házhoz kérni.
Többen nehezményezték az üzenetet, hiszen éttermek, boltok zárnak be a koronavírus-járvány miatt. Rengeteg ember van, aki most nehéz helyzetbe kerül anyagilag, eközben Chrissy Teigen egy olyan szolgáltatást emel ki, amely egyáltalán nem olcsó és a vírus terjedése szempontjából a házhozszállítás nem is előnyös.
Felmerül a kérdés, hogy érdemes-e most olyan luxuscikkeket hirdetni, amelyeket a jelen helyzetben az emberek nem engedhetnek meg maguknak?
Hazai influencer kampányok
A #maradjotthonfesztivál egy olyan nonprofit kezdeményezés, aminek célja az emberek szórakoztatása. Emellett pedig az is, hogy maradjanak otthon ebben az átmeneti időszakban. Számos szórakozóhely és híresség állt a kampány mögé. A lényege az, hogy otthon is fesztiválhangulatba kerülhessenek az emberek különféle előadásokkal és koncertekkel. A kampányban résztvevők között szerepel Rúzsa Magdi, Sebestyén Balázs, a Brains és még sokan mások.
🔥 Ma este 19:00-kor Sebestyén Balázs folytatja a #maradjotthonchallenge-et: a saját és a Maradj Otthon! fesztivál…
Uverejnil používateľ Maradj Otthon Fesztivál Pondelok 6. apríla 2020
A #maradjotthon fesztivál keretein belül szervezik meg a K-Faktort, azaz a karantén tehetségkutatót is, melynek házigazdája a PamKutya páros.
Milyen tartalmat gyártanak a véleményvezérek a karantén idején?
Jelenleg minden tartalomgyártónak alkalmazkodnia kell a koronavírus-járvány helyzethez. Támogatniuk kell a közönségüket azzal, hogy ők is azt a példát követik, miszerint otthon maradnak. A tartalmak megvalósítása során rendkívül kreatívnak kell lenni, hogy minőségi kontentek születhessenek.
Karantréning
Bár Kovács Raminak eddig is voltak otthon végezhető gyakorlatokkal kapcsolatos videói, most kifejezetten a karantén idejére gyárt tartalmakat kreatív elnevezéssel.
Rendhagyó formátumok a koronavírus alatt
A Játsszuk le YouTube csatorna a megszokott formátummal ellentétben egy rendhagyó tartalommal készült a nézőinek. A Karantén = SZÍVÁS? videójukban ismert emberek és nézők is válaszoltak arra, hogy mi a legnehezebb a karanténban.
Szórakoztató edukáció
Kovács András Péter és az Irigy Hónaljmirigy is szórakoztató formába önti a vírus megelőzésének legfontosabb pontjait. Amellett, hogy humoros a megközelítése, rendkívül hasznos információkat osztanak meg a közönségükkel.